Warning: The magic method __call() must have public visibility and cannot be static in /data/htdocs/domains/wayoutdc.cz_a59b9ijkfc0g/texy/libs/NObject.php on line 89 Warning: The magic method __get() must have public visibility and cannot be static in /data/htdocs/domains/wayoutdc.cz_a59b9ijkfc0g/texy/libs/NObject.php on line 117 Warning: The magic method __set() must have public visibility and cannot be static in /data/htdocs/domains/wayoutdc.cz_a59b9ijkfc0g/texy/libs/NObject.php on line 148 Warning: The magic method __isset() must have public visibility and cannot be static in /data/htdocs/domains/wayoutdc.cz_a59b9ijkfc0g/texy/libs/NObject.php on line 178 Warning: The magic method __unset() must have public visibility and cannot be static in /data/htdocs/domains/wayoutdc.cz_a59b9ijkfc0g/texy/libs/NObject.php on line 192 aythya – WayOut – cesta ven z nudy

aythya

Žádná maličkost není zbytečná; dokud však základní věci nejsou v pořádku, pak zabývat se jimi řešení nepřinese.

Nepokládám za důležité psát něco o sobě; nic se o mně přečíst nedá, museli byste mně znát, aby mělo smysl o mně něco vědět. Třeba ale nemám pravdu, třeba tu smysl je, tak tedy:

pokouším se studovat historii na VŠ a celkem mně to i baví

mám ráda hodně věcí; nenávidím závislost na nich

zkouším psát a zpívat a hrát; slova a ruce však nestačí; vzniká pak přetlak a zvláštní druh zoufalství z nedostatku ventilace

někdy se bojim, třeba i lidí

nebudu lhát; považuji se za výjimečnou, ale beru tak i lidi kolem, možná každého, nad tím bych se musela asi víc zamyslet. Někdy si připadám, že jsem se v této době a v těchto místech octla jaksi omylem; jako když se kuře z dvorku octne v džungli; jsou ovšem jisté skutečnosti, díky kterým ještě žiju

nemám ráda, když si někdo udělá tečku za svým názorem a nedá prostor ke změnám; zároveň jsem došla k přesvědčení, že existuje objektivní pravda (vím to? nebo tomu „jen“ věřím? jak to vím? ach ta subjektivita… viz další bod.)

poměrně řeším, co to je víra; ne její teorii, co o ní kdo napsal; co to je opravdu, jestli to vůbec něco je, jestli reálně existuje a jestli má význam. Podobně řeším třeba pojmy jako je láska a sobectví, beznaděj, svoboda. Co je všechno, co už se propadlo do bahna zkreslení, kompromitace a relativity

poměrně řešim i to, co bych tady jako měla dělat, aby to mělo nějaký význam

poměrně řešim skoro všechno =)

Přiložený soubor:

foootka.jpg
Soubor JPG foootka.jpg
, 14.86 kB

Komentáře napsat komentář »

[1]

Miro z klanu

,
03.06.2008 11:31:41

Neřeš, nepřepínej a bacha na psaní mně/mě…

[2]

Radek Hendrych

,
04.06.2008 11:27:27

To je ironie, doufám…

[3]

jenda malina

,
04.06.2008 11:33:09

Subjektivně věříš v objektivní pravdu. Ta věta mi bude dlouho ležet v žaludku… Nevím, jestli je pro jedince reálné docházet k tomu, aby na základě svého přesvědčení ve světě stavěl pravdy, které leží mimo něj. Předložím vlastní výměr. Pravda není jsoucno. Svou dokonalostí a nestvořeností musí být jedině lepší než to, co je. Tedy není. Připodobnil bych jí k platónskému Dobru. A právě proto, že není, je smyslem života, je tím, co nám poskytuje tah, je na ontologickém vrcholu, cesta za ní je cestou dobrou, bez i s cílem… nenutím nikoho v to, co jsem napsal uvěřit, nejsem a nemohu být vlastníkem pravdy.

[4]

aythya

,
04.06.2008 13:38:27

Aha. Asi nějak nechápu, možná nechápete vy, snad se neumím vyjádřit… asi jsem tu opravdu jaksi omylem, nerozumíme si, to je vtipný =/

[5]

mrqa

,
04.06.2008 13:58:02

Podle mě pravda, ostatně jako většina abstraktních představ, byla stvořena rozumem. Tudíž neleží mimo člověka a dokonce je i jsoucnem (v určitých mezích). S odkazem na myslitele minulosti, jediným měřítkem pravdy je pro člověka její užitečnost. Takže není „objektivně“ dokonalá. Jinak souhlasím s poslední částí za tečkami (nebudu to opisovat, ale uzavřel bych to tím taktéž).

[6]

Miro z klanu

,
04.06.2008 15:21:00

Kluci… moc to řešíte… důležité je, že skutečná objektivní pravda je jen jedna – ovšem mnohdy v životě není snadné rozlišit převážně pravdu od převážně lži a tak by se dalo říct, že pravdy jsou dvě (popř. víc). Ovšem ani jedna z těchto dvou (a víc) polopravd není ta objektivní pravda popisující minulé události. Objektivní pravda leží vždy někde mezi a nám je jako pravda předkládána jedna z polopravd (ať už více či méně vzdálená od skutečné pravdy) – přísloví „Historii píší vítězové“ zná snad každý… (a i já nenutím nikoho, aby se na to díval podobně jako já…)

[7]

SiDi_13

,
04.06.2008 17:33:10

Nesouhlasím, že je jen jedna objektivní pravda – jsou jen pravdivá fakta, která dáme do souvislostí a vytváříme událost nebo děj, ale ten může mít podle nadých fakt několik významů a přitom nerozlišíš, co je objektivní pravda, páč ani jedno nemusí být nepravda

[8]

beetle

,
04.06.2008 20:13:54

Hmmm… nestvořenost a dokonalost pravdy… to jsem asi něco zaspal, nebo opět stojím na opačný straně filosofický barikády :-D Ale podle mě je pravda něco, co popisuje určitou konstelaci faktů, které se skutečně objevují v této ontologické platformě… Takže současný francouzský král není holohlavý a některé hory nejsou skleněné… :-) Zatímco pražský hrad skutečně stojí v Praze… Pravda je docela lehce dosažitelná…

[9]

jenda malina

,
04.06.2008 20:14:30

Předem se omlouvám za tykání, čím víc se snažím být dospělý, tím větší faux pas dělám. Podle Vašich slov si nerozumíme, což je škoda, nicméně, s odkazem na předchozí zkušenosti je zbytečné provádět diskusi neverbálně zde. Nedobrali bychom se skrz příspěvky k porozumění. Pokud ovšem stojíte o objasnění, zasílám icq: 465 590 512. Ještě jednou se omlouvám.

[10]

jenda malina

,
29.06.2008 17:50:11

A propos, přijď mi beetle ke mě domů dokázat, že pražský hrad nestojí třeba u mě na zahrádce.

Přidat komentář
  1. *
Desátý Happening je tu!:-)

9. října v čajovně Ve vlnách, a to od 14:00 přesně. Spousta hudby, autoři noví i zajetí – WayOut budou tentokrát reprezentovat Rdg a Jsk s Bartym. Snažíme se o parádní mega akci:-) Přijďte!

13.09.2010
RDG

Copyright © 2007 WayOut, všechna práva vyhrazena. Web stvořil Jan Smitka, Smitka developmentjan@smitka.org